چرا باید به اس ام اس در دیجیتال مارکتینگ توجه کرد؟
نوشته شده توسط : یوسفی

در ۳ سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است!!! اگر به شما بگویم تحقیقات نشان داده‌اند که در بین بزرگسالان، استفاده ثابت از اینترنت طی سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و هر روز تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود باور می‌کنید؟! این همه گیر شدن استفاده از اینترنت باعث شد تا در فرایند خرید مردم تغییراتی به وجود بیاید و آن‌ها تمایل بیشتری برای انجام خرید اینترنتی از خود نشان دهند. این تغییرات باعث به وجود آمدن تغییراتی در مفهوم بازاریابی نیز شده است تا جایی که امروزه بیشتر کسب و کارها برای حفظ ارتباط خود با مشتریانشان تلاش می‌کنند تا در بستر اینترنت فعالیت داشته باشند و برند تجاری خود را به مخاطبان هدفشان معرفی کنند.

دقیقاً در این زمان است که یادگیری بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ معنا پیدا می‌کند زیرا به هر نوع بازاریابی که در فضای دیجیتال انجام شود دیجیتال مارکتینگ می گویند. واژه دیجیتال مارکتینگ امروزه بسیار بر سر زبان‌هاست، اما عموم افراد با مفهوم دقیق این واژه آشنا نیستند. حتی افرادی که در کسب و کارهای مرتبط به اینترنت فعالیت می‌کنند.

برای بازاریابی دیجیتال به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
در حال حاضر اختلاف زیادی از لحاظ سطح توانایی و استعداد در بازار بازاریابی دیجیتال وجود دارد. بر اساس گزارش معتبری در این رابطه از ۹۰% بازاریابان به نوعی کمبود مهارت دیجیتالی رنج می‌برند و تنها ۸% از شرکت‌ها بطور قدرتمند ظاهر شده‌اند.

  1. بهینه‌سازی موتورهای جستجو
  2. اس ام اس مارکتینگ
  3. تبلیغات کلیکی
  4. موبایل
  5. بازاریابی ایمیلی
  6. شبکه‌های اجتماعی
  7. مدیریت محتوا
  8. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات آماری

اس ام اس مارکتینگ چیست؟
اس‌ ام اس مارکتینگ به معنای استفاده از پیامک برای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های تراکنشی به کاربران است. این ابزار می‌تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش، تخفیف‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد. بازاریابی پیامکی تاثیر زیادی در افزایش فروش، آگاهی‌بخشی و وفادارسازی مشتریان کسب‌وکارها دارد.
در این مقاله قصد داریم بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ را دقیق‌تر معرفی کنیم و با امکاناتی که این ابزار برای رشد کسب‌وکارها فراهم می‌کند، بیشتر آشنا شویم.

 

شیوه کار اس ام اس مارکتینگ چگونه است؟
فروشندگان و تمامی کسانی که می‌خواهند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، اول باید یک متن مناسب آماده کنند. بعد باید یک لیست از شماره همراه مخاطبان هدف خود تهیه کنند. در مرحله آخر، متن را به همه مشتریان ارسال کنند و آن‌ها را در جریان تخفیفات و موضوعات مربوط به خرید و فروش قرار دهند. با این شیوه می‌توانند یک بازاریابی موفق داشته باشند و در یک ‌لحظه عده بسیار زیادی از مخاطبان یا مشتریان را درگیر پیغام تبلیغاتی خود بکنند. گر در خصوص متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی سؤال دارید، می‌توانید به مطلب ” متن پیامک تبلیغاتی آماده” مراجعه کنید و از روی متون خوبی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است، یک مورد که مناسب کسب ‌و کار شماست را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

دلایل استفاده یا عدم استفاده از ایمیل مارکتینگ
بر اساس نظرسنجی اخیر، تقریبا دو سوم از پاسخ دهندگان گزارش دادند که ایمیل ها را در محل کار نادیده می‌گیرند. از آنجایی که ایمیل اغلب به راحتی نادیده گرفته می‌شود، به‌روزرسانی‌های پیامکی می‌تواند راهی عالی برای دسترسی به افراد عضو خبرنامه پیامکی شما باشد.

1 - یک راه قدرتمند برای سنجش میزان اثربخشی خدمات مشتری شرکت شما این است که به سادگی بپرسید که چگونه کار می کنید؟ انجام این کار از طریق متن با ارسال یک نظرسنجی متنی کوتاه آسان است. برای تکمیل این نظرسنجی هیچکس بهتر از مشتریان فعلی و سابق شما نخواهد بود.

2 - سالی یک بار با ارسال یک نظرسنجی ساده با مخاطبین خود ارتباط بگیرید تا تجربه آنها را بسنجید. اگر می‌توانید یک گزینه ساده (موافقم، مخالفم) برای دریافت حداکثر پاسخ‌ها پیشنهاد دهید، این نوع اطلاع‌رسانی می‌تواند به شما دید کلی درباره نحوه انجام کارتان بدهد. همچنین می‌توانید برای پاسخ‌دهندگان با استفاده از قابلیت ارسال پیامک لینکدار، لینکی را ارسال کنید که سابقه‌ی شرکت ما را مرور کنند و به مشتریان بالقوه ایده‌ی دقیقی از آنچه می‌توانند در صورت استفاده از محصولات یا خدمات شما انتظار داشته باشند، ارائه دهید.

ناگفته نماند، داده‌های قابل اعتماد در مورد پاسخ به تلاش‌های خدمات مشتری شما می‌تواند به عنوان ابزاری برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد. شما یک معیار جدید خواهید داشت که می‌تواند برای اندازه‌گیری پیشرفت خدمات مشتری در حین ایجاد تغییرات برای مطابقت بهتر با نیازهای عموم استفاده شود.

نتیجه
همانطور که در تعریف دیجیتال مارکتینگ گفتیم ارتباط با مخاطبان از طریق ابزارهای دیجیتال (ابزارهای آنلاین و ابزارهای آفلاین) را دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی اینترنتی در سطح جهان و ایران و فراگیر شدن بستر اینترنت و هزینه پایین آن، همچنین افزایش تعداد کاربران گوشی موبایل، دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین یکی می‌دانند. مزایای بازاریابی اینترنتی بسیار جذاب‌تر از بازاریابی آفلاین دیجیتال مارکتینگ است، زیرا هم هزینه بسیار پایین‌تری دارد و هم قدرت نفوذ به مراتب بالاتری دارد.

منبع:
marketo





:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: